Giriş Yap / Kayıt Ol

GİRİŞ YAP / KAYIT OL


Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/pdraletc/public_html/plugins/content/mavikthumbnails/mavikthumbnails/slimbox.php on line 23

Luna'nınParkı Oyunu Çıktı

yeni urun

lunaninparki

Luna’nın Park’ı Kullanım Kılavuzu

Zaman: 45-60 dakika

Oyuncu Sayısı: 2-4

Yaş: 6 +

Materyaller: Oyun tahtası, oyun kartları, senaryo kartları (6 çeşit) , jetonlar (40 beden, 40 etkinlik) , piyonlar, balerin(çark) , korku potası, kullanım kılavuzu.

Oyunun Amacı: Bu oyunda, korkuyu tanıma ve anlamanın yanı sıra korkuyla baş etme stratejilerinin kavranması amaçlanmaktadır. Bilişsel-Davranışçı Yaklaşım tekniklerinin kullanıldığı bir oyundur.

OYUN KARTLARI VE JETONLAR

KARTLAR

Çarpışan Araba Kartı: Bu kartlarda, zihinsel işleyiş ele alınmaktadır. Olumsuz düşüncelerin, olumlu hale getirilmesine yönelik sorulardan oluşmaktadır. Oyuncuların sadece kendi zihinlerinden geçenleri değil, diğerlerinin de düşüncelerini anlamalarına ve fark etmelerine yardımcı olur.

Tırtıl Kartı: Bu kartlarda, korkunun, oyuncunun  kendisi ve  başkaları üzerinde yarattığı bedensel tepkileri tanıması ve fark etmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca kişinin kendini nasıl rahatlatabileceği ile ilgili stratejiler içermektedir.

Dönme Dolap Kartı: Bu kartlarda, korkulan bir olayla karşılaşıldığında verilen tepkiler üzerinde durulmaktadır. Aynı zamanda doğru tepkiler ile uygun davranışların tanıtılması sağlanmaktadır.

Bonus Kartı: Bu kartlarda, oyun içeriğine uygun farklı soruların yanı sıra, oyuncuların jeton kazanmalarını ya da hediye etmelerini sağlayan görev ve sorular vardır.

Senaryo Kartları: 6 çeşit senaryo kartı vardır. Her bir senaryo kartı da 6 adet karttan (0,1,2,3,4,5) oluşmaktadır. Senaryo kartları; hayvan, karanlık, anne-babadan ayrı kalma, dışlanma, sınav ve yükseklik korkusu başlıklarından oluşmaktadır.

1 numara; kaygılandıran olay

2 numara; düşünce

3 numara; bedensel tepki

4 numara; duygu

5 numara; davranış

0 numara; kaygılandıran olayın ortadan kalkmış hali.

UYARI:Oyunda küçük parçalar bulunmaktadır. Yutma tehlikesine karşı, bir yetişkin gözetiminde oynanmalıdır.

JETONLAR

1-Beden Jetonları

Limon: Oyuncunun tükürük üretmesi veya ağzını ıslatması istenir. Çünkü, sindirim sistemi harekete geçtiğinde kaygının bedensel belirtileri azalır.

Nefes: Oyuncudan, bir elini göğsüne bir elini karnına koyması ve derin bir nefes alması istenir. Göğsünün mü yoksa karnının mı şiştiği sorulur. İstenilen ise, diyafram nefesinin alınmasıdır (karnın şişmesi), çünkü kaygıyla baş etmenin en etkili yolu bu nefestir. Doğru nefes 4 adımdan oluşmaktadır ve her bir adım 5 sn. sürmektedir.

1.Adım: Nefes 5 saniyede alınır. (Nefesin, karnına dolduğundan emin olun.)

2.Adım: Nefes 5 saniye tutulur.

3.Adım: Nefes 5 saniyede ağızdan verilir.

4.Adım: Nefes almadan 5 saniye beklenir.

- Moderatör veya bir oyuncu, sayma işlemini gerçekleştirerek oyuncuya yardımcı olur. Oyuncu bu 4 adımı 3 kere tekrar eder.

Taş: Oyuncudan öncelikle, bedenindeki bütün kaslarını kasması istenir. Bu şekilde kısa bir süre durduktan sonra tüm kaslarını gevşetmesi ve bunun rahatlığını fark etmesi söylenir. Oyuncu bu işlemi 3 kere tekrar eder.

2-Etkinlik Jetonları

Korku Potası: Oyuncu herhangi bir kağıda korktuğu şeyin resmini çizer, kağıdı top haline getirir. Ardından uygun gördüğünüz belli bir mesafeden, kutunun içinden çıkan korku potasına kağıdı atması istenir. 3 kez atma hakkı vardır. Eğer başaramazsa 1 tur bekler ve bir sonraki tur oyuna devam eder.

Hayal: Oyuncudan kendisini rahat ve güvende hissedebileceği bir yer hayal etmesi ve buradaki güzel, rahat duyguları fark etmesi istenir. Zihnin görselleştirdiği rahat ve güvenli bir ortam, korkunun azalmasına yardımcı olduğu kadar bedenin gevşemesini de sağlar.

Şarkı: Oyuncudan bir şarkı söylemesi istenir. Çünkü, korku anında zihnin olumlu aktivitelerle meşgul edilmesi kaygının azalmasına yardımcı olur.

OYUNUN KURULUMU ve KURALLARI

   Oyun tahtası düz bir zemine konulur. Her bir oyuncu kendisine bir piyon seçer ve giriş hanesine yerleştirir.

Her oyuncu istediği renkteki senaryo kart setini seçer ve solda görüldüğü gibi dizer. Ardından kartları açar ve senaryoyu sırasıyla okur (1,2,3,4,5).  Her oyuncunun 0 numaralı senaryo kartı, oyun yöneticisinde durur ve oyun bitince alır.

   Oyuna başlamadan önce her bir oyuncu 2etkinlik, 2 beden jetonu çeker. 

   Yaşı en küçük olan oyuncu oyuna başlar.

   Renkli hanelere gelindikçe, ilişkili kartlar çekilir, yazılı hanelerde ise yazan görev gerçekleştirilir.

   Yıldızlı bonus hanelerinde, bonus destesinden bir kart çekilir.

   Her bir kart kullanıldıktan sonra destenin  altına geri konulur.Etapların (çarpışan araba, tırtıl, korku tüneli) sonunda, sarı hanelerin üstünde durulur (çevrilen çark  sonucu gelen rakam devam edilmesini gerektirse bile).

   Sarı hanelere gelindiğinde,  oyuncu bir etkinlik ve bir beden jetonu çeker; ardından hanede belirtilen senaryo kartı ters çevirilir. Oyun esnasında çekilen jetonlar harcandıkça ilişkili keseye geri atılır.

   Dönme dolap etabının bitimiyle gelinen çıkış hanesinde 5 numaralı kart kapatıldıktan sonra oyuncu, 0 numaralı senaryo kartını almaya hak kazanır. 1 tur sonra çarkı çevirmesine gerek kalmadan bulunduğu çıkış hanesinde 0 numaralı senaryo kartını 1 numaralı senaryo kartının üzerine yerleştirerek yeni durumu okur. Senaryonun nasıl başladığı, nasıl geliştiği ve nasıl sonuçlandığı yorumlanır.

Balerine bin ve sana gelen görevi yap. 

En Çok Ziyaret Edilen